2013. február 27., szerda

Itt a tavasz :-))))))

Lassan itt a február vége, és (remélem) végérvényesen megjött a tavasz is. Nem szeretném elkiabálni. Reggelente hallgatom a madarakat, jobb a kedvem, süt napocska :-)
Húzós hétvégém volt, nem is hímeztem. A kicsilánynak volt a névnapja, még 18.-án. Nálunk az ünneplés 3 részletben folyik, nagy a család. Nem szeretem, ha nagyon sokan vagyunk, kicsi a lakás, nagy a hang-zűrzavar, és nem tudok senkivel külön-külön foglalkozni. Igaz így nekem van több munkám, mert 3x kell főzni, sütni, de már megszoktam. 
Először a keresztszülők köszöntötték Bebit, mandula illatú gyurmát kapott, amiből tortákat lehet készíteni különböző formázókkal. A kicsilány egész délután ezzel foglalkozott, sőt még a keresztfiaim is betársultak felváltva (11 és 14 évesek). A menü - húsleves, gombás vörösboros marhapörkölt szlovák rizzsel  (ez igazából tarhony, csak rizs alakú a tészta) és sültkrumplival, házi SK berakott savanyúsággal - cékláskáposzta, uborka, erős kecskeszarv paprika vagy cseresznye és őszibarack kompóttal. Lezavartuk a kaját és jót dumáltunk, ritkán találkozunk, leginkább a gyerekek szülinapján.
Most hétvégén szombaton a szüleimet és bátyám családját láttunk vendégül. Sajnos ő már negyedik éve nincs velünk és nagyon-nagyon hiányzik. A kisasszony kapott egy átmeneti cipőt (2 napig le sem vette, szó szerint, ő akire amúgy állandóan veszekeni kell, mert mezítlább szaladozik), kötött kis ruhát vagy tunikát?, cicanadrágot és könyvet - Süsü, a sárkány. Most megy a sorozat az M2-n. Nagyon jó most ez az adó, az összes régi mesét leadják. Menü - húsleves, sajtal sonkával töltött karaj (nagy kedvenc nálunk) saját receptű krumplisalátával (a klasszikusat nem szereti a férjem), franciakrémes és banános túrós "templomtető" süti. Így nevezte el a lányom, nagyon ízlett neki. Kaja után srableztünk egy nagyot, sokat nevettünk. A kicsi lány az unokatesóval festett-rajzolt.
Vasárnap estefelé a férjem szülei és testvére volt nálunk a családjával. Ők nem szoktak ebédre jönni, csak vacsira. Bebi szebbnél szebb, rózsaszínnél rózsaszínebb ruhát kapott. Menü - kínai tészta csikremellel, tiramisu.
Leírni is sok, nemhogy megsütni-főzni. De nem panaszkodok. Ha már tudom mi legyen a kaja, gyorsan készen van, de míg kigyondolom. Ez nálam ugyanaz, mint a hímzésnél. 
Hímezni csak most a héten volt időm. Tavasziszünet van a suliban, és mivel az ovi a sulihoz tartozik, így az oviban is. A melóban viszont pont most sok a munka, így nem tudok otthon maradni velük. Jönnek a mamák, aminek ők örülnek is. Hétfőn otthon voltak anyósomékkal, kedden elvittük őket az én szüleimhez, ott is aludtak. Később mentünk haza a melóból, kivasaltam, sőt még a szobabiciklin is tekertem, igaz csak 10 percet, de ha ma is lesz 10 perc, jövő héten már 20 is lehet :-)  Valamit kell csinálnom magammal, mert már rémesen nézek ki :-(

Ennyit haladtam a Mester művével. A közepéből hiányoznak a virágok, de nem választottam még ki a színeket. Az előírt színek nincsennek otthon, és most nincs keretem újakat venni. Még egy ilyen kis négyzet készül. Az egyiknek bordós, a másiknak lilás a harmadiknak kékes a közepe. Palkó, ha így haladok májusra készen lehetek ugye? :-) Remélem, de a jövő héten érkezik két RR kendő, és a CCN március is elő van készítve. És egyre többet gondolok a DFEA Hortenziájára is - fonalak kikészítve, de inkább nem vágom le a vásznat, mert akkor nem bírom ki. 

Ilyen az RP mintám (gyűrött, keret nélkül hímezek)


Most ilyen pletyizős kedvemben voltam, sokat írtam. Vagy csak egyszerűen nem esik jó dolgozni?  Pont olyan "nem szeretem ezt a fajta munkát" terven dolgozom. Ilyenkor mindent csinálok, csak ne kelljen belefogni. Pedig nem kerül el, tudom.

Holnapután március 1. a meteorológiai tavasz első napja. Csak kivártam :-)
Kellemes napsütéses tavaszi napokat kívánok Nektek!
Köszönöm, hogy benéztél hozzám :-)
Ha már tavasz, sötétnek tartottam a blogom színeit. Ez sem a végső kinézet, még alakítok majd rajta. Most gyorsan csak ez telt ki tőlem.

5 megjegyzés:

  1. Isten éltesse a kicsilányt! :-) Jó sokat főztél, az biztos! Olvastam Jucus blogján, hogy olvastál Fábián Jankát, a többi könyve is nagyon jó!

    VálaszTörlés
  2. Jól haladsz! - szerintem elkészül májusra! :)
    Jó sok mindent főztél, tetszettek a menük :) Bár - mivel én évek óta nem vacsorázok - eléggé megviselt, hogy ilyen jó kajákról olvastam :)))
    Bízom benne, hogy tényleg tavasz lesz már, napsütés, virágillat, madárcsicsergés... most még szürke és szomorú minden, mint a hangulatom...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen!!! Jól emlékeztem, hogy azt írtam: ELKÉSZÜL, és nem azt, hogy nem... vagyis hajrá, most már hosszúak a nappalok, az éjszakák meg még hosszabbak :)))

      Törlés
  3. Kedves Rozy, örülök, hogy egymásra találtunk! Nagyon szépek a munkáid, majd jövök gyakrabban.
    Fábián Janka? Szuperül ír! Már Emma fiait olvasom :)

    VálaszTörlés
  4. Isten éltesse a kislányodat sokáig!

    Milyen finomakat főztél! Jó, ha a család így összejön és van idő beszélgetni!

    Nem is emlékeztem erre a RP- mintára, nagyon jó!

    És gyere, pletyizz gyakran!

    VálaszTörlés