2019. október 28., hétfő

Karácsonyi készülődés 1.

     Még augusztus végén, az idei nyarlásunkon elkezdtem a karácsonyi ajándékokat.
     Amúgy Hajdúnánáson voltunk, ahol egy nyugalmas hetet töltöttünk (volna) el. Igen volna, ha nem vittem volna magammal a munkámat, ami max. egy nap lett volna, ha nem felejtem itthon a laptop kábelét (tizenvalahány éves). Erre vasárnap jöttem rá, akkor akartam dolgozni, számítástechnikai bolt zárva. Másnap, augusztus 19.-én sem volt minden bolt nyitva. DE, igen így nagybetűvel, nagyon jó emberek laknak Hajdúnánáson. Az úriember, akinél érdeklődtem a bolt felől, ismerte a tulajt, elvezetett hozzá, aki a pihenőnapja ellenére elment a boltjába, és keresett nekem kábelt a "100" éves laptopomhoz. Kölcsöbe, ingyén :-) Szóval dolgozhattam. Igaz így az egy napból majdnem 4 lett. 
     A szállásunk tökéletes volt. A nyugalom szigete egy régi tornácos parasztházban, a neve is Tornácos Vendégház HAjdúnánás. Csendes udvar sok-sok növénnyel körbevéve, szépen felújított, berendezett, tiszta szobák. Az üvegezett tornácos részben alakítottuk ki Bernivel a "hímző műhelyt".  
    Két hímzést is elkezdtem. Nem sokat haladtam, sok idő eltelt a munkával és azért a strandra is kijártunk ;-). Kirándulni is csak egy nap voltunk Hajdúböszörményben, a Hajdúsági Múzeumban, ami éppen felújítás alatt volt. A felújított részek nagyon tetszettek, ötletes, interaktív, tartalmas, szép kiállítás. A Tájházakról lekéstem, pont az orrunk előtt zárták be. Ezt nagyon sajnáltam :-(  ezért hazafele jövet eltérítettem a családot a Sóstói Múzeumfaluba, ami szintén zárva volt :-(((((( Az egyik felén zártkörű akció volt, a másik fele építési terület. Hozzászámolva a rengeteg turistát, alig tudtunk leparkolni. Na szóval a tájháznéző akcióm egy kudarc volt. Biztosan visszatérünk még ide, márcsak a szállás végett is, akkor majd jobban megtervezem az utat,most nem volt rá időm. 
       Az egyik elkezdett hímzést be is fejeztem a múlt héten. Banner lesz belőle, még gondolkodom, hogy ráhímezzem-e a "Boldog karácsony"-t, vagy ne. Most először hímeztem kereten, kénytelen voltam, mert ez a vászon nagyon puha, és ki kelett feszítenem, hogy egyenletesek legyenek az x-ek. Így is van, ahol suták, főleg a hópelyheknél. 


Mikor hímeztem még nem tudtam kinek adom, de ki szerettem volna hímezni ezt a Hélene Le Berre mintát. Most sem biztos, hogy az az illető a nyerő, de ezt amúgy sem mondom itt el, hátha erre téved :-)

A másik minta már testreszabottam készül, ezt sem árulom el kinek.
Ez lesz belőle, de egyenlőre csak a legnagyobb fekete pacán vagyok túl :-) lásd


Tudom a képen nem látszik, de még a fekete sem egyforma, pedig úgy emlészek, hogy csak egy helyről vettem feketét jó pár éve. Amit még a nyaraláson hímeztem, vagy 10 sor, annyi fekete fonalat vittem csak magammal, tömörebb és kicsit szürkésebb. Remélem az üveg alatt majd nem lesz feltűnő. Főleg, hogy megint elfogyott a fekete, így újat kell vennem. Remélem az megint más szín lesz. 
Nagyon lassan alakultak ki a fejemben az ajándék tervek, de már sinen vagyok. Majd meglátom mennyit győzök, vagy az idén is "Sokat akaró szarka" leszek :-) mint általában mindig.
Az RP mintámra került még pár levél, ha jól emlékszem már vagy 10-12 van rajta, ahhoz viszont nyár óta nem nyúltam. Azt magamnak hímzem, az ráér. Nem sokat hímeztem az idén, csak két minta lett befejezve eddig, sok a munka, sok a gond, kevés a szabaidő. De gondolom ezzel más is így van.

Itt a lehűlés, én már nem is bánom. Gyönyörű ősz volt, káprázatos színekkel. De én már a karácsonyt várom :-)

Köszönöm, hogy benéztél és elolvastad a "regényemet".


4 megjegyzés:

  1. Nahát, Hajdúnánáson ilyen klassz dolgok vannak! Nem gondoltam volna!

    Ügyes vagy, hogy karácsonyra hímzel, és már van, amivel elkészültél.

    Szerintem annyi változatosság pont kell az egyenletes feketébe!

    VálaszTörlés
  2. Örülök, hogy jó helyet találtál a nyaralásra! Lementem, mint ötletet :)
    A pirosra hímzett kép gyönyörűséges! Nagyon-nagyon tetszik!
    A másikba nem szeretnék bele, nem szeretek tartósan feketével hímezni :(
    A fonalak szerintem sem egyformák, de az is lehet, hogy eredetileg ige, csak álltukban változnak... :)

    VálaszTörlés
  3. Látogassatok el Hajdúnánásra, konkrétan a Tornácos Vendégházba, azt még nem is írtam, hogy a tulajdonosok nagyon kedvesek :-)
    Ildikó a fekete, főleg, ha ennyi van belőle nekem sem a szívem csücske, de a minta témája tetszik, pasinak készül :-)

    VálaszTörlés
  4. szia...de jó látni újra!Szép a piros anyagon a himzésed!A fekete szín nekem is mumus!
    Ó de szép lánykád van!

    VálaszTörlés