2019. január 14., hétfő

2019 és a nagy kérdés - "Visszatérek idén a blogíráshoz?"

      Igen, ez nagy kérdés. Annyiszor átgondoltam már ezt a dolgot. Szerettem írni a blogot, de az utóbbi pár évben (2016-2018) annyi minden kavargott bennem, annyira összekuszálódott minden, hogy ezt hanyagoltam. 2017 januárjában már elkezdtem egy bejegyzést, de nem lett befejezve, és töröltem is azt a pár mondatot. Így most nem is kerülgetem sokáig, de belevágok, Hátha sz idén ...
     Kezdem a végéről, és majd fokozatosan pótolok, mutatok mindent. Legalább is, amit fontosnak itélek és eszembe jut.
     Pedig időmhöz mérten 2018-ban sokat kézműveskedtem, és nemcsak hímzéssel készültek alkotások. Van köztük decoupage, festés, repesztés, mixed media, paverpol és természetesen a hímzés se maradhatott ki, majd év végén belekóstoltam a patchworkbe is. É ami még fontosabb, húzom magammal a kicsilányomat is, aki közben 11 éves lett, és egyre ügyesebb, a rajzolásban pedig sokkal ügyesebb, mint én. Ennyit kezdésnek.
     Akkor jöjjenek a 2018 Karácsonyára készített ajándékaim. Már szeptemberben elkezdtem készülődni.

Ez egy csoportkép -:) egy hiányzóval
És akkor sorban:
A legfiatalabb unokahugomnak (17 éves) készült. Az FB-n láttam meg a képet, kerestem hozzá a neten mintát. Saját keretezés, másképpen csináltam, mint eddig, nem is lett tökéletes. Ráadásul kicsit ferdén sikerült kivágnom a paszpartut is.

Ezt a két párnát sógornőm kapta. Renato Parolin minta a kedvenc bordó színnel.
A vászon a szlovák perlicska/gyöngyvászon bézs színben (a képen sokkal világosabb a vászon) az Anchor 70-es fonalával.
Nagyon jó tartású anyagot sikerült vennem hozzá (még tavalyelőtt) és végre bele mertem vágni a párna varrásába is. 
15 éves koromtól varrok, de volt egy nagyobb kihagyásom és nehéz volt belekezdeni. Talán ezért van ennyi kész hímzésem, ami nincs végleges formába öntve :-) Hátulról nem fotózta Berni, igen ő, mert a karácsonyi hajrában nekem nem volt időm, így őt kértem meg.

Ez a madaras, ami már 2017-ben elkészült, de nem lett meg a párja, így pihent egy évig a fiókban.















Ez pedig a mókusos. Van még harmadik is, a lepkés. Az idén talán ő is sorra kerül.
A minta szélén van még egy keret szív alakban, de azt én elhagytam, nekem jobban tetszik nélküle.
Szerintem mindhárom ki lesz még hímezve, mert szeretném magamnak is elkészíteni. (Majd az új ülőgarnitúrára)






Ez a másik sógornőmé lett.
Szintén Parolin minta, fehér perlicskára Anchor 47 (hajól emlékszem).
Ebben már van egy kis patchwork is, igaz még csak az alapok. 
A neten láttam egy nagyon jó videót a ferdepántos szegésről azt alkalmaztam, igaz "egyenespánt" volt, mert elszámoltam magam az anyaggal, de így is egész jó lett, az egyenes anyagon azzal is lehetett szegni.
Először vatelin közbélést is akartam bele tenni, de végül csak merevítőt vasaltam rá. Így jobb lett, és könnyebben tudtam steppelni.
Nincs tapasztalatom ezzel egyáltalán, rengeteget kell még tanulnom, de egyre jobban érdekel.
Találtam a neten egy videó sorozatot Lisa Decor néven egy cseh hölgy videói. Nagyon jók, és nem kell tudni a nyelvet, amúgy patchwork vonalzókat is árul többek közt.
Ezt szeretném legközelebb kipróbálni, valamikor a jövőben, a sok tervem közt.  







Anyósomnak készült két doboz - egyfázisú repesztés, decopague, festés, stencilezés és transzfer, ami nem sikerült, ezért átfestettem a betűket. Szerintem a lézernyomtatóm gyengén nyomtat, így nincs minek áttranszferálódnia.

Ez a teás doboz, egy kis "ablakkal" a toskániai vagy  
a  provanszi levendulaültetvényre.









Az oldalára kapott még 3D-s stencilt, majd kék, lila akrillal pacsmagoltam és bronz antikoló pasztával fejeztem be a dobozt - az éleken és a 3D stencilen.







Ez pedig a papírzsep tartó, ugyanazokkal 
a technikákkal.













Ezen is van egy ablak vagy inkább boltíves nyílás :-)
Itt félig repesztettem az oldalát, majd elválasztóként akrillal stencileztem.








Ennyi volt mára. Még egy ajándékkal adós vagyok, azt legközelebb mutatom. remélem nem jövőre :-) (vicceltem)

Régen írtam, így ha véletlenül idetévedtél, köszönöm, hogy itt voltál és elolvastál.
Szép napot



2 megjegyzés:

  1. De jóóó! Először is, hogy írtál, és másodszor, hogy megmutattad ezt a sok szépséget, és írtál az útkeresésedről! A decoupage bámulatos, nekem abszolút új terület. A kedvenc terveződtől készült párnák is csodaszépek! Kiváncsian várom a folytatást.

    VálaszTörlés
  2. Remélem, a válasz: igen! Most még így látszik :)
    Örülök, hogy újra itt vagy! Nagyon szépeket alkottál!

    VálaszTörlés